![]() |
Elke vereniging heeft betrokken leden nodig om goed te kunnen werken. Dat geldt ook voor u als bestuurder van een Kring of Wagro. Die betrokkenheid is er niet zomaar, dat vergt een continue inspanning van u en van de leden zelf. Hoe zorgen we ervoor dat leden kiezen om hun tijd in onze vereniging te steken, tussen al die andere dingen die ze te doen hebben?.
De kwaliteit / relevantie van de laatste boodschap bepaalt mede het succes van de volgende. Het is nodig een voorkeurspositie te verwerven, zodat het lid de moeite wil nemen uw berichten te lezen. Alle LHV-communicatie beïnvloedt elkaar in positieve en negatieve zin. Door hiervan bewust te zijn kunnen we de contactmomenten met de leden positief beïnvloeden zodat we meer effect scoren.
Met een ‘communicatiebril’ kijken naar de omgeving als je contact legt met de achterban door vragen te stellen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe helpt om de juiste boodschap te formuleren. Deze cursus biedt bestuurders handvatten om hun boodschappen te prioriteren en zo nodig te herformuleren om ten slotte het juiste middel te kiezen als drager van de boodschap.
Cursist kent/is zich bewust van
Deze cursus sluit aan op uw situatie, bevat theorie om de juiste keuzes te maken en praktische handvatten om die keuzes om te zetten naar effectieve boodschappen verpakt in de juiste middelen. U gaat naar huis met een concreet actieplan. De cursus begint met een analyse van uw achterban en uw uitdaging bij het contact leggen met de achterban. U krijgt tools aangeboden om de juiste vragen te leren stellen om relevant te communiceren. U kunt afwegingen maken die het succes van het contact met uw leden grotendeels bepalen. Naast deze kennis krijgt u ook praktische tips om uw boodschap over te brengen in passende communicatiemiddelen (hoe).