MENU
Advertentie
Advertentie
nascholingen
82 bijeenkomsten
58 elearnings
0 in-company
toon op kaart
adres
Gezondheidscentrum Asielzoekers (GCA)
Agro Business Park 10
6708 PW Wageningen
contact
academie@gcasielzoekers.nl
☎ +3188 1122 145
Gezondheidscentrum Asielzoekers (GCA)

GC A biedt kwalitatief hoogwaardige huisartsenzorg aan asielzoekers. Zij streven naar uniforme zorgkwaliteit om de asielzoeker op iedere GC A locatie op dezelfde manier tegemoet te kunnen treden. GC A kent een decentrale organisatiestructuur met centrale aansturing op beleid, kaders en ondersteuning van de decentrale teams. Haar visie op huisartsenzorg aan asielzoekers is vertaald in het GC A Zorgconcept.

De professionele uitgangspunten van het GC A zijn:

  • De GC A-zorg: geïntegreerde huisartsenzorg aanvullend op eigen verantwoordelijkheid en zelfzorg met extra preventie, voorlichting, proactieve en begeleidende interventies, en zorgcoördinatie om medische risico's te voorkomen. De GC A-zorg sluit aan bij de reguliere gezondheidszorg.
  • De inrichting: type zorgproducten, functies en werkwijze zijn landelijk uniform (asielzoekers verhuizen vaak); de zorgproducten en formatie zijn afhankelijk van het type verblijfcentrum.
  • Taakdelegatie: Goed opgeleide praktijkassistenten doen lokaal en centraal (GC A Praktijklijn) de triage en plannen de afspraken met patiënten bij de diverse disciplines. Praktijkverpleegkundigen en consulenten GGZ 1e lijn doen geprotocolleerde diagnose- en behandeltaken, waarmee de taken van de huisarts verlicht worden. De huisarts richt zich op complexe medische taken.
  • De toegang: 24/7 toegang tot de zorg.
  • Aantal medewerkers: 260.

Door strategisch HRM-beleid, en als onderdeel daarvan strategisch opleidingsbeleid, kan GC A ervoor zorgen dat medewerkers over de competenties beschikken die nodig zijn om de doelen van het bedrijf te realiseren en zichzelf te kunnen ontwikkelen. Ook werknemers geven aan dat hun belangrijkste motivatie om deel te nemen aan scholing is om bij te blijven. Zowel werkgevers als werknemers zijn dus met name bereid te investeren in specifieke scholing van defensieve aard, dat wil zeggen het aanpassen aan nieuwe eisen van het bestaande werk. De kwaliteit van de medewerkers wordt gewaarborgd door eisen met betrekking tot opleiding, deskundigheidsbevordering, dossiervoering, registratie, administratie en klantvriendelijkheid (flexibiliteit, laagdrempeligheid, efficiëntie).

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!